صفر تا صد راه اندازی فروشگاه لوازم خانگی
- مهر 9, 1402
نرم افزار حسابداری » صفر تا صد راه اندازی فروشگاه لوازم خانگی
فهرست مطالب
شرکت فناوری اطلاعات پارمیس، سابقهای طولانی در زمینه تولید و فروش انواع نرمافزاهای یکپارچه حسابداری داشته و سازمانی نیست که این سازمان اقتصادی را نشناسد. این مرکز، از همان ابتدای تاسیس حتی لحظهای شعار بزرگ خود یعنی « از خانهای کوچک تا کارخانهای بزرگ » غافل نمانده و همواره تمام تلاش خود را برای رسیدن به آن کرده است.
در هر صنفی که باشید، پارمیس برای شما نرمافزار مخصوص خودتان را تهیه و در دسترس قرار داده تا نهایت استفاده را از آن ببرید. از میان این برنامهها میتوان نرمافزار حسابداری لوازم خانگی را مثال زد که در نوع خود خاص و منحصربهفرد است. شغل لوازم خانگی را میتوان از جمله مشاغل پررونق در بازار به شمار آورد.
چرا که، مردم نیاز مبرمی به خرید انواع لوازم خانگی دارند. در نتیجه، در صورت تمایل به راه اندازی فروشگاه لوازم خانگی، گروه حسابداری پارمیس، ارائه خدمات لازم را در این رابطه به شما عرضه میکند. به این ترتیب، بدون هیچ مشکلی میتوانید فعالیتهای مالی مجموعه خود را به عالیترین شکل ممکن در زمان راه اندازی مغازه لوازم خانگی پیش ببرید. در این نوشته، با ذکر اطلاعاتی دقیق و بسیار کاربردی در حوزه راه اندازی فروشگاه لوازم خانگی با شما همراه هستیم. امیدواریم از طریق نکات آورده شده در این مقاله، بهترین تصمیم را برای کسب موفقیت در این مسیر شغلی بگیرید.
دلایل خوب بودن شغل فروش لوازم خانگی
با خرید انواع لوازم خانگی، به جز هر چه آسانتر کردن امور روزمره، جلوهای زیبا را نیز به منزل خود میدهید. تقاضای پایدار و احتیاج همیشگی مردم به تهیه این وسایل را میتوان جزء دلایل راه اندازی مغازه لوازم خانگی به شمار آورد. امروزه، تولید کنندههای داخلی و خارجی، به ترتیب 60 و 40 درصد از نیاز بازار لوازم خانگی را برآورده میکنند. بنابراین، کمبودی در زمینه عرضه انواع لوازم خانگی دیده نمیشود و هیچ فروشندهای به علت نداشتن موجودی کافی، کسبوکار خود را تعطیل نمیکند.
از میان نکات دیگر راهاندازی لوازم خانگی میتوان از امنیت بالای این شغل یاد کرد. به این معنا که، آسیب ناشی از حوادث شغلی، به ندرت گریبان افراد مشغول در این حرفه را میگیرد. از طرفی، داشتن فعالیت فیزیکی زیاد لازمه شغل فروش لوازم خانگی نبوده و در صورت نمایندگی خدمات نداشتن امکان باز یا تعطیل کردن مغازه را در هر ساعتی از شبانهروز دارید.
اقدامات قبل از راه اندازی فروشگاه لوازم خانگی
دوستان عزیز، با یکجا نشستن نمیتوانید ایده راه اندازی فروشگاه لوازم خانگی را عملی کنید و برای این کار به تلاش زیادی احتیاج دارید. برای راه اندازی مغازه لوازم خانگی باید چند مرحله را طی بفرمایید که، در ادامه این نوشته آنها را برایتان ذکر میکنیم. بهترین نرم افزار حسابداری
- تهیه و تدوین طرح کسبوکار
توسعه طرح کسبوکار، را میتوان اولین اقدام پیش از راهاندازی لوازم خانگی دانست. در این طرح جامع، اقدامات لازم برای تعیین کلیه جزئیات مرتبط با روشهای بازاریابی، امور مالی و عملیات را انجام میدهید. مثلاٌ، طرح جامع احداث راهاندازی لوازم خانگی، باید این هدفها را تعیین کند:
- طیف قیمت انواع کالا و میزان تنوع آنها چه میزان است؟
- بهترین تامین کننده را چگونه و از کجا میتوان پیدا کرد؟ چه نوعی از آنها را میتوان برگزید؟
- از کجا میتوان سرمایه لازم برای راه اندازی مغازه را تامین کرد؟
- رقبای اصلی در بازار کدامها هستند؟
- مشتری هدف چه کسی است؟
- چه مقدار سرمایه جهت اجرایی کردن ایده مغازه لوازم خانگی لازم است؟
- اجاره یا رهن مغازه
در زمان انتخاب مکان مناسب جهت راه اندازی لوازم خانگی، توجه به چند نکته ضروری است. به دلیل بزرگ بودن لوازم خانگی، آنها به فضای زیادی نیاز دارند. بنابراین، نیاز به اجاره مغازه بزرگی دارید. جهت راهاندازی لوازم خانگی، بهترین راه انتخاب مغازهای است که، در جایی پر رفتوآمد قرار دارد. بهترین نرم افزار حسابداری
- گرفتن پروانه کسب برای راهاندازی لوازم خانگی
جهت راهاندازی هر کسبوکاری از جمله لوازم خانگی، نیاز به دریافت پروانه کسب از واحد صنفی مربوطه دارید. اولین قدم برای اخذ مجوز کسب، انجام ثبتنام اینترنتی در سامانه اعلام شده است. در صورت کامل بودن مدارک و برخورداری از شرایط لازم، بعد از یک ماه پروانه کسب از طریق پست الکترونیکی در دسترس شما قرار دارد. البته، تصمیمگیری در مورد اجناس قابل فروش در فروشگاه لوازم خانگی پیش از هر گونه اقدامی برای اخذ مجوز راهاندازی الزامی است. زیرا، مجوز فروش لوازم خانگی را میتوان در سه دسته متفاوت تقسیمبندی کرد:
- مجوز لازم برای فروش انواع لوازم ویترینی همچون یخچالهای صنعتی
- مجوز لازم برای فروش انواع لوازم خانگی بزرگ مانند ماشین لباسشویی و یخچال
- مجوز لازم برای فروش انواع و اقسام لوازم خانگی کوچک همچون اتو یا چایساز
نکته مورد توجه اینکه، نیاز به شرکت در آزمونی خاص و گرفتن حد نصاب نمره، برای دریافت پروانه کسب راهاندازی فروشگاه لوازم خانگی ندارید. خوشبختانه، اتحادیه لوازم خانگی سختگیری در رابطه با صدور پروانه کسب نکرده و تنها سوالاتی را در مورد عمدهفروشیهای مورد انتخاب شما و سابقه فعالیتتان میپرسد.
- گزینش بهترین تامین کننده لوازم خانگی
پس از اجاره کردن مکانی برای راهاندازی فروشگاه و همچنین اخذ مجوز و انتخاب کالاهایی برای فروش، نیاز به انتخاب منبعی مناسب جهت تامین اجناس مغازه را دارید. در ادامه، شما را با سه شیوه مختلف جهت تأمین کالا آشنا میکنیم:
- اخذ نمایندگی از برندهای مختلف
اولین روش، اخذ نمایندگی فروش از برندی به خصوص است. در این شیوه، امکان تامین اجناس مغازه شما از طریق تولید کننده وجود داشته و نیازی به مقایسه مداوم قیمتهای عمدهفروشیها ندارید. اما فراموش نکنید که، برخورداری از شرایط لازم همچون تعداد پرسنل، فضای داخلی و دکوراسیون و همینطور متراژ فروشگاه برای گرفتن نمایندگی الزامی به نظر میرسد.
در صورت اخذ نمایندگی، امکان فروش محصولات دیگر برندها را نداشته و تنها باید کالاهای برندی مشخص را به مشتریان عرضه کنید. در نتیجه، پیش از انجام این کار تحقیقات لازم را در رابطه با برند مربوطه انجام دهید. مثلاٌ، اطمینان حاصل کنید که، آیا این برند خوشنام است یا خیر؟ تنوع زیادی در محصولات آن وجود دارد یا نه؟ و اینکه، خدمات پس از فروش را نیز به مشتریان ارائه میکند یا خبری از گارانتی نیست؟
- خرید محصولات به صورت مستقیم
دومین روش، خرید بیواسطه از فرد وارد کننده یا تولید کننده است. در این شیوه، خبری از اضافه شدن هزینه واسطه به قیمت کالا نبوده و امکان خرید اجناسی با قیمتی پایینتر را دارید. فقط اینکه، برای این نوع از خرید باید سرمایه زیادی داشته باشید. چرا که، وارد کنندهها و تولید کنندهها، اقدام به فروش کالا در تعداد بالا میکنند. بنابراین، اکثر افراد مایل به راهاندازی این فروشگاه، توانایی انجام این کار را ندارند.
- خرید اجناس از عمدهفروش یا بنکدار
روش سوم، خرید از عمدهفروشیها یا بنکداران است. از بنکدار میتوان به عنوان یک واسطه یاد کرد که، انواع کالا را به طور مستقیم و در مقیاسی بزرگ از وارد کننده یا تولید کننده خریداری کرده و برای فروش آنها به خردهفروشیها اقدام میکند. از میان مهمترین مزایای خرید از بنکدار میتوان به خرید محصولات با چک در صورت موفق بودن در کسبوکار اشاره کرد.
- آماده کردن فروشگاه لوازم خانگی
نحوه چیدن اجناس در مغازه، نقش زیادی در افزایش فروش و تصمیم مشتری ایفا میکند. چیدمان اجناس در فروشگاه باید به نحوی باشد که، مشتری بتواند آزادانه در مغازه رفتوآمد کند. در نتیجه، اجناس را به راحتی دیده و بررسی میکند. بعلاوه، مواردی از جمله موسیقی پخش شده در مغازه و نورپردازی فضا اثر زیادی بر روی رفتار خرید مشتری دارد. از میان مهمترین عوامل افزایش فروش و جذب مشتریان ویترین فروشگاه است.
در صورت وجود تعداد زیادی فروشگاه لوازم خانگی در نزدیکی شما، سعی در هر چه متمایز کردن ویترین مغازه خود داشته باشید. اگر مغازهای بزرگ را برای شروع کار اجاره کرده و اجناس زیادی را در آن جای دادهاید، استخدام چند پرسنل همچون کارگر خدماتی و فروشنده را به شما پیشنهاد میکنیم. به این ترتیب، امکان مدیریت هر چه بهتر فروشگاه را دارید.
- انجام برنامهریزیهای لازم برای افتتاحیه مغازه
بعد از رسیدن به مراحل پایانی تاسیس لوازم خانگی، برنامهریزیهای لازم را برای یک افتتاحیه عالی انجام دهید. هیچ نیازی به صرف هزینهای زیاد برای این کار نیست. فقط اینکه، سعی در هر چه هیجانانگیزتر به نظر رسیدن مراسم داشته باشید تا افراد زیادی به جشن افتتاحیه شما بیایند.
زمانبندی مهمترین نکتهای است که، باید به آن توجه ویژهای داشته باشید. مراسم افتتاحیه را صبح روز شنبه برگزار نکنید. بلکه، عصر پنجشنبه یا جمعه را برای این کار انتخاب کنید. چرا که، مردم در این روزها وقت کافی را داشته و میتوانند زمانی را به تفریح اختصاص دهند. بعلاوه، ساعت و تاریخ دقیق افتتاحیه را از طریق شبکههای اجتماعی از چند هفته قبل به اطلاع همشهریهای خود برسانید.
هزینههای تاسیس فروشگاه لوازم خانگی
مواردی از جمله، نرمافزار حسابداری، حملونقل، تأمین کردن موجودی اولیه، اخذ پروانه کسب و اجاره و رهن مغازه جزء هزینههای اصلی در زمان احداث فروشگاه لوازم خانگی به شمار میرود. دقت داشته باشید که، برای راهاندازی این مغازه، به سرمایه زیادی در قیاس با دیگر کسبوکارها احتیاج دارید.
چرا که، در حال حاضر و با توجه به تورم اقتصادی، قیمت اجناس عرضه شده در فروشگاه بسیار بالاست. بعلاوه، به جهت نیاز به فضایی زیاد برای گذاشتن لوازم خانگی باید مغازهای بزرگ را اجاره بفرمایید. به جز این هزینههای ضروری، شاید اختصاص بخشی از سرمایه برای تبلیغات و دکوراسیون مغازه به عنوان عوامل جذب مشتری نیز لازم باشد.
لیست وسایل مغازه لوازم خانگی
همانگونه که در جریان هستید، لوازم خانگی تنوع بسیار بالایی دارند. به این صورت که، لیست وسایل موجود در مغازه در چند گروه مختلف قابل تقسیمبندی هستند:
- لوازم برقی همچون آبمیوهگیری، جاروبرقی، ماشینلباسشویی، فریزر و یخچال
- لوازم صوتی و تصویری مثل تلفن، پخشکنندهها، سینما خانگی، تلویزیون و میز آن
- لوازم دکوراتیو همچون میز، تابلو، آینه، ساعت و مبلمان
- لوازم پذیرایی و آشپزخانه مثل انواع سرویسهای غذاخوری، قاشق، لیوان و بشقاب
امکانات نرم افزار حسابداری لوازم خانگی پارمیس
بدون شک، برای مدیریت هر چه بهتر کسبوکارها به نرمافزار حسابداری خوبی نیاز دارید. به کمک این نرمافزارها، میتوانید خطاهای محاسبات مالی را تا حد زیادی کاهش داده و دقت خود را در مدیریت امور مالی افزایش دهید. در صورتیکه، به دنبال تاسیس مغازه لوازم خانگی و کسب درآمد از این راه هستید، سرمایهگذاری بر روی یک نرمافزار عالی و کاربردی باید اولین اولویتتان باشد. خرید نرمافزار حسابداری لوازم خانگی پارمیس، از جمله گزینههایی است که پیش رویتان قرار دارد. در ادامه، شما را با امکانات گوناگون این برنامه حسابداری آشنا میکنیم:
- نمایش دادن کلیه اطلاعات به صورت آماری در نمودار
- برآورد کردن میزان سود حاصل از مشتریان و تامین کنندگان خاص و اجناس
- تنوع در گزارشدهی
- امکان بکارگیری چند دستگاه کارتخوان جهت تسویه با مشتریان
- صادر کردن فاکتور جهت انواع و اقسام شیوههای فروش مانند چک، قسطی و نقدی
- امکان تغییر قیمت فروش انواع کالا به صورت گروهی
- حذف کردن خودکار جنس فروخته شده از لیست موجودی انبار و فروشگاه
- نمایش دادن موجودی انبار و مغازه و هشدار در رابطه با کمبود هر یک از کالاها
- امکان تعریف کردن جزئیات هر یک از کالاها مثلاٌ شرکت تولید کننده، ابعاد و مدل
راهاندازی فروشگاه اینترنتی لوازم خانگی
از جمله مهمترین دلایل راهاندازی فروشگاه اینترنتی لوازم خانگی میتوان به کنار زدن محدودیتهای فروشگاه فیزیکی است. کافیست مشتریان به اینترنت دسترسی داشته باشند تا خرید خود را راحت و بدون هیچ دغدغهای انجام دهند. باور بسیاری از افراد این است که، فروش محصولات در اینترنت کار سختی به نظر میرسد. همین موضوع، موجب میشود که، آنها تمایلی به تاسیس فروشگاه اینترنتی لوازم خانگی نداشته باشند.
در فروشگاه اینترنتی نیز همچون مغازه فیزیکی، باید سرمایهگذاری لازم را بر روی طراحی و ظاهر فروشگاه انجام دهید. در صورت راهاندازی فروشگاهی در اینستاگرام نباید از نوشتن زیبا و طراحی پستهایی جذاب برای پیچ خود غافل شوید. بعد از آماده شدن فروشگاه اینترنتی، نوبت به قرار دادن محصولات برای فروش میرسد.
انجام این کار، با ریزهکاریها و جزییاتی همراه بوده که، باید سعی در رعایت آن داشته باشید. در اولین قدم، باید چند عکس عالی و با کیفیت را برای هر یک از محصولات بگذارید. فراموش نکنید که، همه عکسها را باید خودتان از محصولات آن هم با ظرافت و دقتی بالا بگیرید. فقط اینکه، هیچ نیازی به تهیه تجهیزات و دوربینی پیشرفته نبوده و تنها از طریق دوربین گوشی هم میتوانید بهترین عکسها را بگیرید.
جمع بندی
در این مقاله، نکاتی کاربردی را در رابطه با جزئیات مرتبط با حرفه لوازم خانگی با شما همراه بودیم. اگر شما هم در فکر راهاندازی فروشگاه لوازم خانگی هستید، کافیست با خرید نرمافزار حسابداری کاربردی و مناسبی امور مالی مغازه خود را به بهترین شکل ممکن اداره کنید. برنامه حسابداری لوازم خانگی پارمیس، در این مواقع راهکاری عالی برای شماست. برای آشنایی با این برنامه، کافیست شماره تماس مجموعه پارمیس مندرج در وبسایت را شمارهگیری کرده و با تیم فروش ما مشورت بفرمایید.
سوالات متداول
با خرید انواع لوازم خانگی، به جز هر چه آسانتر کردن امور روزمره، جلوهای زیبا را نیز به منزل خود میدهید. تقاضای پایدار و احتیاج همیشگی مردم به تهیه این وسایل را میتوان جزء دلایل راه اندازی مغازه لوازم خانگی به شمار آورد. از میان نکات دیگر راهاندازی لوازم خانگی میتوان از امنیت بالای این شغل یاد کرد. به این معنا که، آسیب ناشی از حوادث شغلی، به ندرت گریبان افراد مشغول در این حرفه را میگیرد.
مواردی از جمله، نرمافزار حسابداری، حملونقل، تأمین کردن موجودی اولیه، اخذ پروانه کسب و اجاره و رهن مغازه جزء هزینههای اصلی در زمان احداث فروشگاه لوازم خانگی به شمار میرود. دقت داشته باشید که، برای راهاندازی این مغازه، به سرمایه زیادی در قیاس با دیگر کسبوکارها احتیاج دارید.دلایل خوب بودن شغل فروش لوازم خانگی چیست؟
هزینههای تاسیس فروشگاه لوازم خانگی شامل چه مواردی میشود؟